..nije život stvar

7 May

….kad padneš, dočekaj se sa osmehom..za mene…zbog sebe…

Oprostila sam sa njom i ušla u nepoznato. Ne mogu da opišem šta sam tada osećala, tražila sam reči, ali kao da ne postoje. U meni se igrao strah, pa tuga, neverica, i život se igrao sa mnom. Predala sam papire, soba broj 1. Stavila sam svoje stvari na krevet i nasmejala se ljubičastoj posteljini; ponegde izgužvana, jedva vidljivi po koji trag izbeljivača, na krajevima je pisalo IF;  i mirisu koji mi je razdirao pluća. Osetila sam ukus, gorčinu, a pre svega suze koje nisu bile na mom licu, samo su nevidljivo staje na uglu mojih očiju. Zenice mi više nisu bile otvorene, samo je crvenilo pokazivalo koliko se zapravo gubim. Uvek sam bila suviše osetljiva i ako sam znala da sam jaka kao crna stena. Voda je duboka, pa se često stena ne vidi…Poređala sam svoje stvari u jednu fioku, stavila knjige, flašiću sa vodom, šolju, hemijsku olovku i torbu lagano spustila pored kreveta plašeći se da je ne slomim. Sela sam na ivicu kreveta, odbijajući da podignem noge i opružim telo, a bila sam tako umorna i iscrpljena, tako jadna i sama, iako je pored mene bilo još ljudskih duša. Nisam želela da zatvorim oči pre nego što pošaljem poruku.   Svi smo mi smrtnici, svi smo mi grešnici. Svi smo mi osuđeni… Ostavila sam ponos i sramotu ispred vrata sa brojem i nisam želela da se pomolim. Zaključala sam Boga odbijajući da mi pomogne, to je samo mogao neko drugi.

I to se završilo. Sve je sada iza nas. Sve je sada ispred nas. Kažu kada se jedna vrata zatvore, uvek se druga otvore. Samo želim da neke slike nestanu, samo želim da ljudska duša zauvek ostane ljudska i da je niko nikada ne uzme, jer nema niko prava na to.
Nisam morala, ali sam ostavila otvorena vrata od sobe, čak sam se i okrenulu i pogledala sliku koje sam se plašila i grozila, slike od koje mi je bilo muka i jeza me hvatala. Tako sam pogrešila…
Žao mi je što nisam uspela da sakrijem sva svoja osećanja, žao mi je što nisam mogla da se naviknem, ali takva sam. Sada je sve u meni drugačije, ali ja sam i dalje ona ista. Ipak bih volela da sačuvam ono nešto lepo u sebi, i držim još sve to nekako, ali ispustiću to uskoro osećam, urezalo mi se u ruke, kao da držim zmaja i želim da što više leti, sa svim onim šarenim bojama, ali moj je i dalje nekako ljubičast, i znam da će uskoro zaduvati nepodnošljiv bol i da će, moj mali zmaj, odleti i poneće deo mene. Volela bih da ga neko uhvati i čuva, kao što sam ja negovalo osećanja u sebi, ono sto sam nasledila genima i ono malo što mi Bog dao.
Stidim se svoje slabosti, stidim se slabih suza koja sam delila sa drugima kad nisam smela, kad sam morala da budem jaka i kad sam trebala da pokažem da sam čovek, a ne dete koje ne može da prihvati… Ali zašto da se stidim, pa čovek sam možda je moje meso drugačije, ali krv nam je svima ista, često poteče i malo otrova i šećera našim venama…
I to se, nekako, završilo. Tuga kao svaka druga. Sreća kao nada. Ljubav kao lek. Odrasla sam onog momenta kada sam zakoračila u zelenu travu i pogledala mutno nebo. Kiša je padala. Postoji i mala trema da će mi jednom zatrebati dete u meni, ali sam rešila da je uspavam malo, jer je život suviše surov i težak i ne mogu da se …probudiću je ponovo kada osetim da je bezbedno ponovo se tako osećati…kao dete.
Neka još danas suze teku, neka operu svako zlo koje sam dodirnula, neka opere i bol i slabost koju sam osetila i gorčinu zbog koje nisam spavala, neka kiša uništi i mirise od kojih sam drhtala, a nisam smela, trebala sam da se ugrejem i osmehnem… trebala sam, ali nisam. Voda će isprati sve, vreme će polomiti sve uspomene kao što lomi i duh, ali neće uspeti da promeni nečiju sudbinu i izleči rane. Nažalost…
Slike ostaju, jer mogu da me dočekaju, mogu da srede i tebe, jednog dana, i tada se možemo u ramu zajedno gledati, ali moj će biti veseo, ljubičast, jer ja sam živela srećna. I ti ćeš. I oni će.
….i na kraju pesma za početak..za ljude koje je dočekalo malo tuge i nevolje..za decu koja nemaju sve ono što ja imam..za njih koji su me trpeli i brinuli…za tebe koji si mi pomogao, a možda to ni ne znaš.. Volim te.  Hvala!

 

18 reagovanja to “..nije život stvar”

  1. Marta 7. maj 2012. u 6:05 PM #

    Bas dugo nisi pisala, ostala sam zeljna lepih tekstova, emocija, poruka i pouka. Divno. Dirljivo. Ne znam sta bih drugo rekla, osim da sam se isplakala, zagrila osobu koju volim i pomolila se prvi put posle 10 godina. Pomolila sam se za ljude o kojima si pisala. Divna si to ljudi vide.
    Marta, Holandija

  2. Jasmina Cirkovic 7. maj 2012. u 8:56 PM #

    Nestale su mi reči, hvala.

    • Jassna 10. maj 2012. u 10:50 AM #

      i ja sam ostala bez reči i ne znam kako sam se posle „ispisala“🙂

      • Jasmina Cirkovic 10. maj 2012. u 10:57 AM #

        Verujem, i ja se cudim kako sam mogla da se ispisem posle nestanka tolikih reči, prosta dusa, kao hod po žici.

  3. tatjanamb 9. maj 2012. u 9:11 PM #

    Cim sam procitala naslov odmah sam pomislila na Zeljkovu pesmu. Nisam jos videla ovaj spot.

  4. Jasmina Cirkovic 10. maj 2012. u 10:18 AM #

    Spot ko spot, zivot nije spot.
    Upravu ste zivot nije stvar i prica je prelepa i istinita.

    • Jassna 10. maj 2012. u 10:49 AM #

      hvala😉
      spota sam se setila samo zbog dečaka…

  5. Jasmina Cirkovic 10. maj 2012. u 10:54 AM #

    Pocetak je prelep, mislim na recenicu, cak bi celu pricu zanemarila zbog nje.
    Ne veruj uvek onome sto pise, veruj onome sto vidis u necijim ocima.

    • Jassna 10. maj 2012. u 10:59 AM #

      ne mogu da zanemarim priču, jer je deo mene, nažalost ili na sreću😉

  6. Jasmina Cirkovic 10. maj 2012. u 11:05 AM #

    To ces morati da prosudis, nije sreca sve sto ti se ucini u momentu, probala sam i u danu uvidela da je nazalost. Tebi mozda bude na srecu. Svi smo razliciti, zar ne?.

  7. Milica 11. maj 2012. u 6:56 PM #

    „Stidim se svoje slabosti, stidim se slabih suza koja sam delila sa drugima kad nisam smela, kad sam morala da budem jaka i kad sam trebala da pokažem da sam čovek, a ne dete koje ne može da prihvati… Ali zašto da se stidim, pa čovek sam možda je moje meso drugačije, ali krv nam je svima ista, često poteče i malo otrova i šećera našim venama…“

    „Neka još danas suze teku, neka operu svako zlo koje sam dodirnula, neka opere i bol i slabost koju sam osetila i gorčinu zbog koje nisam spavala, neka kiša uništi i mirise od kojih sam drhtala, a nisam smela, trebala sam da se ugrejem i osmehnem… trebala sam, ali nisam. Voda će isprati sve, vreme će polomiti sve uspomene kao što lomi i duh, ali neće uspeti da promeni nečiju sudbinu i izleči rane. Nažalost…“

    Definitivno najbolji delovi, ježim se.

  8. Jasmina Cirkovic 11. maj 2012. u 8:40 PM #

    Prica je uzasno potresna, citala sam mnogo tuznih prica iz zivota, i danas su zive.
    Nazalost, ja ne znam da pisem price, pesme da koliko umem. Kada procitam ovako nesto ostane nesto uzasno tesko u meni. Nije patetika, ali je deo tebe, i samo onaj ko prezivi takve stvari moze da shvati koliko je potresno…..

  9. Berislav Blagojevic 12. maj 2012. u 7:43 AM #

    Sjajno!

  10. tangolina 13. maj 2012. u 8:40 PM #

    nije život stvar…a ponekad ga tako olako uzimamo….

  11. Christine Carter 29. maj 2012. u 1:37 PM #

    Hello, It’s Christine tj. Dragana from Exploring Belgrade. i invite You to support my project on Indiegogo American funding platform. http://www.indiegogo.com/stillinbelgrade Or at least like it and share it!! Big thank You! Hvala Jasna

  12. Suzana J. 18. jun 2012. u 1:27 PM #

    Jako ti je tezak ovaj tekst, a opet ostavlja neku nadu u bolje sutra! Nisam bas razumela koga si izgubila i sta se tu zaista dogodilo, samo sam razumela da si ti iz svega izasla jaca, sto je u sustini i najbitnija po(r)uka… posalji mi mejl, kako si, sta si, gde si, vidim nema te odavno ovde, pa da ne brinem😉

    • Jassna 18. jun 2012. u 6:24 PM #

      hvala ti🙂

      dobro sam, pisacu ti😀

Ostavite odgovor

