25

29 Jan

Neverovatna hladnoca na njegovim rukama. Desilo se upravo ono cega se najvise plasio u zivotu, ali nije smeo nikome da prizna.  Kap suze palo je na lice njegove zene. Drhtao je. Kako sada da cuje ono sto ima da joj kaze, a nikada nije izgovorio, pa ni tokom 25 godina braka. Setio se da je to rekao jednom, tople letnje veceri, izgovorio je te reci samo da bi prvi put osetio toplinu zenskog tela. Ozenio se tom istom zenom, te iste godine kad je pao prvi sneg. Bila je trudna. Te iste zime, uzivao je sa jos mnogim zenama, vreme provodio u kafani, pio votku sa malo leda I pusio. Dolazio je kuci pred zoru. Ona tada nista nije pitala. Bila je srecna sto ga vidi, poljubila bi ga, a potom pokrila njega I svoj stomak, kako bi njena dva voljena bica mirno spavala.
Rodila mu dva sina, odhranila, radila sve sama I cak pomagala drugima. Uvek je imao ciste kosulje uredno poredjane  u starom ormanu, gde je visila grancica lavande – protiv moljaca, govorila je. Prolazile su godine… ona uvek vedra I nasmejana, ona uvek nezna.

***

A ja idiot mrtav pijan spustio bi glavu u njeno krilo. Milovala mi kosu koja je smrdela na duvan, skidala kosulju na kojoj su bili tragovi zenskog parfema,  a na vrat bi mi stavila hladan oblog kako bi mi glava manje zvonila…
Jedne veceri me videla sa komsinicom, slobodnom raspustenicom, bujnih grudi, plave kose I kratom suknjom. Bolelo me uvo tada. Sta ima udata zena da luta nocu?
Vodila je starijeg sina kod lekara… nije me te noci poljubila kad sam lupio vratima I besno bacio blatnjave cipele na sred spavace sobe. Bio sam spreman na svadju, ali je sin spavao u nasem krevetu. Nije me te noci poljubila, ali sam pred san, osetio njene nezne ruke  na svom licu…

Sta cu sada? Zelim votku sa malo leda.
Kako da izgovorim te dve reci? Nemam snage. Bio sam mangup, ali za ovo nemam petlju. Mozda me nece cuti… Setio sam se da me samo jednom trazila u kafani. Da, bila je zima, sneg, tog dana mi mrsko bilo da cepam drva… video sam je kroz kafansko prozorce, a krv mi se iz medjunozja popela u lice. Mislio sam da cu je ubiti ako samo jednom nogom kroci u birc. Sa maramom na glavi, plavim izlizanim kaputom, crnim cizmama…stajala je tako kako andjeo bledog lica I crvenih usana. Cuo sam sitne korake I svoje ime. Ali kako je stajala pored mene kada je gledam napolju?  Prokleti alkohol. Dovela je sina u sred noci, da mi kaze da mi majka umire…

To je zapravo sve cega se secam poslednjih 25 godina braka? Osecam samo strah kako cu sutra sam spremiti dorucak. Ona ce duze spavati… ta divna zena koja me toliko volela, sve mi je davno oprostila. Ne drhti vise, ugrejao sam joj lice I umio je suzama. Necu joj reci te dve reci, necu joj reci da je volim… reci cu joj to kad je pogledam u oci, na nekom lepsem mestu..samo da ne bude zima.. ali ona sada jedno mora da cuje, mora da cuje te dve reci, zasluzila je…draga moja…ZBOGOM, OPROSTI!

8 reagovanja to “25”

  1. Plava Baklava 30. januar 2012. u 8:23 AM #

    Uhhhh, nemam snage da stavim „like“, baš me potresla priča. A tako je malo potrebno, samo treba umeti voleti i ljubav pokazati.

  2. Dragana 30. januar 2012. u 9:51 AM #

    Cesto one neizgovorene reci nose teret kao i one nepromisljeno izgovorene!
    Lepa prica!

  3. tatjanamb 30. januar 2012. u 4:02 PM #

    Eh, sto ti je zivot i ljudi u njemu… Lepo napisano…

  4. Staklenna 30. januar 2012. u 9:15 PM #

    Jeste, tesko je reci oprosti, izvini… Ali po meni je jos teze i neoprostivo da nekog godinama gazis, ponizavas, gusis a onda sa samo dve reci skines teret sa srca i ucutkas grizu savesti. Da se ja pitam, u nekim situacijama te dve reci bi bile bar stotinu puta teze nego inace…

    Zar se zaista sa te dve reci moze izbrisati praznina duga dvadeset pet godina…???

  5. Branko Baćović 2. februar 2012. u 1:56 PM #

    Dobra priča.

  6. Маја Радоман 5. februar 2012. u 10:35 PM #

    Одавно ми сузе није измамила нека прича!

  7. Jasmina Cirkovic 7. maj 2012. u 10:23 PM #

    Predobra prica, svaka na svoj nacin, hvala sto sam imala cast da citam…

Ostavite odgovor

